2. luokan oppimateriaalin sisältö

Down arrow

Hyppää Vilma-superopettajan mukaan seikkailuun ajan halki!


2. luokalla matematiikan opiskelu jatkuu noomien kanssa nenukkien planeetalla. Nenukit ovat iloisen vekkuleita hahmoja, joiden kanssa oppilaat pääsevät harjoittelemaan ongelmanratkaisutaitoja hauskoissa tilanteissa. Tutustutte myös superopettaja Vilmaan ja pääsette mukaan jännittävälle aikamatkalle hänen luokkansa kanssa.

Katso oppimateriaaleja ja kokeile palkittua DragonBox Koulu 1 -sovellusta


Tutustu ilmaiseen kokeiluversioon

Play yellow

Matikkalaboratoriot


Matikkalaboratoriot sisältävät digitaalisia työkaluja, jotka on suunniteltu helpottamaan matemaattisten ilmiöiden ja mallien selittämistä, tulkitsemista sekä tutkimista.

Tavoitteena on aktivoida oppilas oppimaan ja oivaltamaan matemaattisia yhteyksiä kokeilemalla, kyselemällä sekä tutkimalla.

Matikkalaboratorioiden työkalut tuovat myös opettajalle uusia ja monipuolisia tapoja havainnollistaa matemaattisia asiayhteyksiä sekä edistää lasten matemaattisen ajattelun kehittymistä.

Play yellow

Digitaaliset harjoitukset


Digitaalisilla harjoituksilla oppilaat haastetaan havaitsemaan ja arvioimaan oppimaansa. Niiden avulla oppilaat tekevät kiinnostavia ja hauskoja harjoituksia, ratkaisevat ongelmanratkaisutehtäviä, sekä saavat jatkuvaa palautetta oppimastaan.

Laaja, monipuolinen ja kattava materiaali takaa sen, että jokaiselle oppilaalle riittää opittavaa sekä harjoitteita heidän omalla taitotasollaan.

Keskustelukirja


Keskustelukirja on suunniteltu herättämään lapsessa mielenkiinto ja oppimisen ilo matematiikkaa kohtaan. Kirja on tarkoitettu luettavaksi yhdessä lasten kanssa. Se sisältää tarinoita, tilanteita, kuvia ja kysymyksiä, jotka johdattelevat matemaattisiin keskusteluihin.

Tämän lisäksi myös vanhemmat voivat hyödyntää kirjaa kotonaan, lukiessaan sitä yhdessä lastensa kanssa. Kirja sisältää ohjeet vanhemmille kotikäyttöä varten.

Tehtäväkirja


Tehtäväkirja antaa lapsille mahdollisuuden soveltaa oppimaansa ratkaisemalla tehtäviä kynällä paperille. Samalla lapset harjoittelevat käden hienomotoriikkaa.

Tehtäväkirja on pedagogisesti suunniteltu sopimaan saumattomasti yhteen tarinoiden, digitaalisten materiaalien ja konkreettisten välineiden kanssa. Tämä tarjoaa monipuolisen ja mielekkään kokonaisuuden matematiikan opettamiseen sekä oppimiseen.

Noomisauvat


Noomisauvat muuttavat luvut käsinkosketeltaviksi, jolloin matematiikkaan pääsee syventymään myös tuntoaistien ja konkretian avulla.

Silikoniset sauvat ovat kevyitä ja hiljaisia luokkakäytössä. Ykkössauva on 1cm x 1cm x 1cm, jolloin muut sauvat skaalautuvat siihen nähden aina yhden suurempana pituussuunnassa. Laatikollinen sisältää yhteensä 126 sauvaa.

Noomisauvoja voidaan käyttää moneen eri opetustuokion aktiviteettiin havainnollistavilla, toiminnallisilla ja innostavilla tavoilla. Sähköinen opettajanopas sisältää ohjeet ja vinkit sauvojen hyödyntämiseen oppitunneilla.

DragonBox-pelit


Oppimateriaalipaketti sisältää kirjoihin linkittyvän Koulu 2 -sovelluksen lisäksi myös palkittuja DragonBox-tuoteperheen pelejä. Pelejä voidaan hyödyntää ylöspäin ja alaspäin eriyttävänä sähköisenä materiaalina.

DragonBox Numbers - Pelin avulla voidaan vahvistaa lukukäsitettä sekä auttaa lapsia ymmärtämään yhteen- ja vähennyslaskua. 

DragonBox BigNumbers - Pelissä tutustutaan kymmenjärjestelmään, sekä harjoitellaan yhteen- ja vähennyslaskua. Allekkainlaskun algoritmi esitellään oppilaalle vähitellen ja he pääsevät harjoitelemaan vaihtotaloutta.

Opettajilla on mahdollisuus testata ja hankkia DragonBox-tuoteperheen pelejä ilmaiseksi viereisestä linkistä.

Noomien satukirjat


Opettajan materiaalit sisältävät 10 sähköistä satukirjaa, joiden avulla lapset pääsevät tutustumaan noomien persoonallisuuksiin sekä jännittävään Noomian maailmaan. Kirjat soveltuvat erityisen hyvin luokan yhteisiin lukuhetkiin sekä tunnetaitojen käsittelyyn.

Jokainen kirja sisältää kiehtovan, kauniisti kuvitetun ja helposti luettavan seikkailun noomien elämästä. Teemoina esitellään mm. pelko, ystävyys, yhteistyötaidot ja yhteisten pelisääntöjen merkitys. Nämä kirjat ovat olleet todellinen hitti lasten keskuudessa!

Opettajan digitaaliset työkalut


Opettajilla on käytössään digitaalinen DragonBox Koulu -opetussovellus, jota voidaan käyttää opettajan valitsemalta esityslaitteelta (tietokone tai tablet-laite). Sovelluksen ja muun opetusmateriaalin avulla opettaja pystyy herättämään matematiikan eloon oppilaita innostavalla ja motivoivalla tavalla. Oppilaiden Koulu-sovellukset sisältävät opettajalle hyödyllisen sähköisen seurantatyökalun arvioinnin tueksi.

Sähköinen opettajan opas sisältää oppimistavoitteet sekä ohjeet opetustuokioihin ja oppilaille esitettäviin kysymyksiin. Opas sisältää oppituntimallien lisäksi johdannon käyttöönottoon, ohjevideoita, materiaalia arvioinnin tueksi, toiminnallisten tehtävien ideapankin sekä tulostettavat lisämateriaalit oppituntien rikastamiseen. Sähköinen opettajan opas antaa välineet suunnitella ja luoda oppilaita osallistavia oppitunteja.

Kokeile DragonBox Koulua

Ota yhteyttä

Help question
x Kuinka voimme olla avuksi?